فارس نیوزی ها

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

94/11/30 - 14:02

شماره: 13941130000452

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/H4JBQ5
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نخست‌وزیر لبنان با رد آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» خواند گفت: ایران در کل منطقه و از جمله لبنان تأثیرگذار است.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر لبنان: ایران در کل منطقه تأثیرگذار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره مسائل مهم منطقه‌ای و داخلی اظهارنظر کرد.

به نوشته خبرگزاری ملی لبنان، «تمام سلام» در ابتدا در مورد انتخاب رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که مسأله ریاست‌جمهوری نباید در گرو تحولات منطقه‌ای باشد‌.

وی سیاست خارجی لبنان را بر اساس قانون اساسی و بیانیه نخست‌وزیری دانست و در توجیه تعویق یا لغو کمک‌های مالی عربستان برای تجهیز ارتش لبنان نیز گفت که هیچ شکی به وصول این کمک‌ها ندارد و در این مورد باید به قیمت نفت نیز توجه کرد.

در حالی که عربستان سال گذشته از تامین بودجه مالی قرارداد تسلیحاتی لبنان و فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان خبر داده بود، اواخر سال 2015 اعلام کرد که این مسئله را به حال تعلیق در آورده است.

تمام سلام در مورد سلاح حزب‌الله نیز گفت: این موضوع به میز گفت‌و‌گوها مربوط است و اما در مورد حضور حزب الله در سوریه و سیاست عدم‌دخالت، باید گفت که بین خواسته‌ها و واقعیت‌ها تفاوت وجود دارد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین، با رد  آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» نامید، گفت: ایران در کل منطقه و از جمله در لبنان تأثیرگذار است.

تمام سلام در مورد نقش «سعد الحریری» رئیس جریان 14 مارس و حزب المستقبل (نزدیک به غرب و عربستان) نیز تأکید کرد: هیچ وقت احساس نکردم که دولتی در سایه حضور سعد الحریری هستیم بلکه ما دولتی در سایه وجود شرایط حاضر هستیم.

انتهای پیام/د.ص

http://fna.ir/H4JBQ5

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 109 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:54

94/11/30 - 14:53

شماره: 13941130000458

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/SS6NDH
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

منابع وابسته به نیروهای اتحادیه دموکراتیک کُرد سوریه از محاصره شهر الشدادی در استان الحسکه و آزادسازی چندین روستا در این استان خبر دادند.

خبرگزاری فارس: کردهای سوریه شهر «شدادی» در شرق این کشور را محاصره کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اتحاد دموکراتیک سوریه شهر «الشدّادی»، اصلی‌ترین پایگاه گروه‌ تروریستی داعش در استان «الحسکه» را محاصره کردند.

به گزارش پایگاه خبری «نبض الشمال» وابسته به کردهای سوریه، منابع وابسته به نیروهای دموکراتیک کُرد با پیشروی در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) ده‌ها روستا را آزاد کرده و شهر الشدادی را محاصره کرده‌اند.

منبع وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش داد، احتمال دارد شهر الشدادی در ساعات آینده به دست این نیروها بیفتد و از کنترل داعش خارج شود.

این منبع افزود: نیروهای اتحادیه دموکراتیک کُرد با کمک جنگنده‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، ده‌ها روستا را در ریف جنوبی شهر حسکه و اطرف شهر الشدادی آزاد کرده‌اند.

همچنین شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل روستاهای «ضهره علیا» و «ضهره سفلی» و «أم حجره» را در سه کیلومتری شهر الشدادی به دست گرفته‌اند.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا    

 

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/SS6NDH

اخبارمرتبط :

94/11/29 - 20:21

94/11/29 - 18:47

94/11/29 - 15:55


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 121 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:54

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/B4HKTU
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

خطیب نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه اگر شورای نگهبان قانونی نباشد نامزدهایی را هم که تأیید می‌کند قانونی نخواهند بود گفت: کسانی که همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟

خبرگزاری فارس: تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟/ ملاحظات سیاسی،برخی را از مسیر شفافیت بیرون برده

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، انتخابات را در سه مرحله حائز اهمیت خواند و گفت: اصل حضور مردم که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است و اعلام دخالت در سرنوشت خودشان است، یکی از برکات انقلاب اسلامی است که نشان داد ما صاحب فکر و هویت هستیم و می‌توانیم با حضور خود، دینمان را حفظ کنیم.

وی معنای آمدن به پای صندوق‌های رأی را اعلام اینکه مردم هم‌چنان مؤمن به انقلاب اسلامی، امام(ره)، شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی اعلام می‌کنند که ما از پای نمی‌نشینیم و این انقلاب را به دست صاحب آن می‌رسانیم.

*حضور قوی وفاداران به راه شهدا در انتخابات؛ موجب تشکیل مجلسی کارآمد

صدیقی حضور قوی مؤمنان و وفاداران به راه شهدا را موجب تشکیل مجلسی قوی و کارآمد، دلسوز و وفادار به انقلاب برشمرد و گفت: وجوب خمس و زکات به این دلیل است که ثروت یکجا متمرکز نشود، از این رو، اینکه یک فرد یا جمعی همیشه بخواهند پست‌ها را دراختیار داشته باشند فرسایشی خواهد بود.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: یک زمان صحبت ولایت است؛ آن جان مردم است که باید همیشه بر اعضای ما حاکم باشد، همچنین ولایت عقل مردم است که باید همیشه چراغش روشن باشد، اما یک وقت در شرایط سیاسی و اقتصادی مملکت باید اجازه دهیم همه استعدادها خود را نشان دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: اگر دو گروه و حزبی همانند دو حزب عمده کشور آمریکا همیشه در رأس کار باشند و یا گردن‌کلفت‌هایی که خود را قوی و غنی کرده و خود و بچه‌هایشان صاحب امکاناتند همواره بخواهند گرداننده مملکت باشند، کشور ضربه می‌خورد و این نقل و انتقالات قدرت و نفس تازه به جامعه دمیدن و روبه‌رو شدن با چهره‌های تازه‌نفس، به مردم نشاط داده و آنها را امیدوار می‌کند.

*یک عده امتحان خود را داده‌اند

وی عناصر جدید را موجد ابتکارات جدید خواند و اظهار داشت: یک عده امتحان خود را داده‌اند و از زمانی که انقلاب بوده است، در موقعیت‌های مهم بوده‌‌اند و بعضی نیز خیلی گردن‌کلفت شده‌اند و امکانات به هم زده‌اند، حال باید بگذاریم چهره‌های جدید بیایند و مردم را با وضعیت جدیدی آشنا کنند.

صدیقی با اشاره به اعتماد رهبری نظام به بصیرت مردم گفت: کسانی که مخالف این مردمند اندکند و در این روزنامه‌های خاص، بزرگ و در فضای مجازی پرداخته می‌شوند، در حالی که مردم ما به جمهوری اسلامی و ولایت رأی دادند و تا آخر حیات با ولایت نفس می‌کشند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز اظهار داشت: دشمن که در این دوره از اینکه مردم به پای صندوق‌های رأی نیایند، ناامید شده است برای اولین بار است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان دیرینه ما که همین امروز هم در قضیه هسته‌ای شهدا از ما گرفته‌اند و سر مؤمنین را می‌برند و با آن بازی می‌کنند و سینه مردان ما را می‌شکافند و قلب‌ها را درمی‌آورند و می‌خندند و سر کودکان را می‌برند، امسال دلسوز ما شده‌اند و همه را تشویق به حضور در انتخابات می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اما اینها در عین حال چند پایگاه را تخریب می‌کنند، که یکی از آنها پایگاه شورای نگهبان است، البته پایگاه ولایت را با شبکه‌های مختلف دائماً بمباران می‌کنند، اما با این همه تبلیغات علیه ولایت، عشق و شیدایی مردم روزبه‌روز به نایب حضرت حجت روزافزون می‌شود و به هیچ وجه دنیا نتوانسته و نخواهد توانست فاصله‌ای میان مردم و رهبری ایجاد کنند.

*دشمن پس از تجربه شکست در تخریب ولایت، روی به زدن شاخه‌ها آورده است

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از تجربه شکست در تخریب ولایت، روی به زدن شاخه‌ها آورده است، تصریح کرد: آنها می‌خواهند پر و بال رهبری را بچینند و در این میان از ابتدای کار شورای نگهبان حساسیت زیادی بر روی آن وجود داشت.

صدیقی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان، ریشه حمله به شورای نگهبان را اغراض خاص ذکر کردند، گفت: تخریب‌کنندگان شورای نگهبان می‌خواهند مجلس پیش رو را بی‌اعتبار کنند.

امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه اگر شورای نگهبان قانونی نباشد، نامزدهایی که این شورا تأیید می کند نیز قانونی نخواهند بود، گفت: در این صورت مجلس قانونی نخواهد بود و کشور باید دوره ای را در خلأ قانونی به سر ببرد.

*آیا از جانب خدا جبرئیل بر شما نازل شده است یا اعتبارتان را از قانون کسب می کنید؟

وی افزود: از خود کسانی که همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می کنند می پرسیم اعتبار خود شما از کجاست؟ آیا از جانب خدا جبرئیل بر شما نازل شده است یا اعتبارتان را از قانون کسب می کنید؟ مگر شورای نگهبان پایگاه اثبات اعتبار برای شما نیست؟ با این تشکیک، خودتان در نظر مردم بی اعتبار می شوید و خودتان را از بین می برید.

صدیقی گفت: این کار به ضرر شما و به ضرر قانونی بودن و ایمان شماست و معلوم می شود شما نظام و ولایت را قبول ندارید.

وی با یادآوری حمایت‌های همیشگی امام راحل از شورای نگهبان خطاب به تخریب‌کنندگان این نهاد ادامه داد: شما تا آخر مقابل آن می‌ایستید و القای شبهه می‌کنید؛ مردم درباره شما چه بگویند و چه قضاوتی بکنند؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معرفی متدینین به عنوان عناصر تندرو از سوی برخی به نقل قولی از رهبر کبیر انقلاب درباره جوانان حزب‌اللهی و لزوم قدردانی از آنها پرداخت و گفت: مردم ما حزب‌اللهی، جبهه‌ای و دشمن آمریکا هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های خود دفاع کرده‌اند و این غیرت را سر صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئله دیگر، این پررویی، جسارت و حماقتی است که انگلیس و آمریکا نشان می‌دهند و همانند دوران فتنه که شبکه‌های فارسی خود را توسعه دادند، امروز هم نام می‌برند که به چه کسانی ملت ایران رأی ندهند؛ به استوانه‌هایی که از ابتدای عمرشان تا به امروز پای ولایت از حیثیت و جان خود گذشته‌اند.

صدیقی در ادامه گفت: در مقابل، کسانی را نام می‌برند و می‌گویند مردم به اینها رأی بدهند؛ چرا کار ما به اینجا رسیده است؟ چرا قدرت‌های کینه‌ورز به اسلام که تا توانسته‌اند از هیچ عداوتی نسبت به ما کوتاه نیامده‌اند، حال درباره ما چه فکر می‌کنند؟

وی تصریح کرد: برای اثبات حماقت و ابطال سحر اینها به کسانی رأی می‌دهند که بیگانگان می‌گویند رأی ندهید و به آنها که بیگانگان می‌گویند رأی دهید، رأی نمی‌دهند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام‌الله 22 بهمن و سالروز شهادت مردم تبریز در قیام علیه رژیم ستم‌شاهی، از نقش مردم آذربایجان در مرزبانی دین و عشق آنها نسبت به حضرت اباعبدالله تجلیل کرد و گفت: اربعینی که مردم تبریز برای شهدای قم گرفتند، نقطه عطفی در مبارزات بود و باب جدیدی باز شد که یزد و شهرهای دیگر نیز به دنبال آن آمدند و انقلاب به ثمر رسید.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز با طرح این پرسش که پولهای بادآورده برای هزینه‌های انتخاباتی از کجا آورده می‌شود؟ گفت: چرا این سفره‌ها و بذل و بخشش‌ها در زمانهای دیگر پهن و انجام نمی‌شد؟ چرا بعضی کارهای اقتصادی فقط در زمان انتخابات صورت می‌گیرد؟

وی علت‌یابی این موضوع را روشن‌کننده منشأ اینگونه اقدامات که یا تقوا و یا رأی‌ آوردن است عنوان کرد و افزود: ملاحظات سیاسی بعضی را از مسیر صلابت و شفافیت بیرون برده است، در حالی که راه غیرشفاف در اسلام نتیجه‌بخش نیست.

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، گفت: باید با ولایت و راه امام(ره) صداقت داشت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/B4HKTU

اخبارمرتبط :

94/11/30 - 12:31


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 136 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:54

94/11/29 - 20:22

شماره: 13941129001110

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/OTEO5H
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

هیأتی از رژیم صهیونیستی به سرپرستی مدیرکل وزارت خارجه این رژیم با وزیر خارجه روسیه درباره تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران رایزنی کرد.

خبرگزاری فارس: رایزنی هیأت رژیم صهیونیستی با لاوروف درباره تحویل اس 300 به ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیئتی از رژیم صهیونیستی، به سرپرستی «دوری گلد»، مدیر کل وزارت خارجه این رژیم دیروز پنجشنبه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره تحویل سامانه‌‌های دفاع موشکی اس‌300 به ایران رایزنی کرد. 

بر اساس گزارش پایگاه آی‌24، موضوع تحولات سوریه، دیگر محور گفت‌وگوهای دو طرف را تشکیل داده است. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنجشنبه با رد گمانه‌زنی‌های قبلی درباره تحویل این سامانه‌های موشکی به ایران در روز پنجشنبه اعلام کرد، هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره تاریخ دقیق تحویل اس‌300 به ایران اظهار نظر کنیم.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز 24 فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

انتهای پیام/ * 

 

http://fna.ir/OTEO5H

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 131 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:41

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/J16ZAV
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

تلویزیون پارلمان اروپا در گزارشی به سفر وزیر امور خارجه ایران به بروکسل به انعکاس نظرات چند نفر از نمایندگان اروپایی درباره ایران پرداخت.

خبرگزاری فارس: ایران بازیگری کلیدی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت/هنوز بی‌اعتمادی‌ بین ایران و اروپا از بین نرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اواسط هفته جاری در سفری رسمی، برای دیدار با مقامات دولت بلژیک و اتحادیه اروپا راهی بروکسل شد.

وی در جریان این سفر، در پارلمان اروپا هم حضور یافت و در ارتباط با سیاست‌های دولت ایران در قبال اروپا و مواضع منطقه‌ای تهران سخنرانی کرد.

تلویزیون پارلمان اروپا در همین رابطه گزارشی تهیه کرده و به بررسی ابعاد سفر آقای ظریف به اروپا پرداخته است.

در این گزارش با بیان اینکه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک می‌تواند آغازگر «بازگشت ایران به جامعه بین‌الملل» باشد، به مواضع برخی از نمایندگان پارلمان اروپا در قبال ایران، پرداخته شده است.

 

به گزارش تلویزیون پارلمان اروپا، در جریان سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در بروکسل، برخی از نمایندگان به انتقاد از آنچه آن‌ها سابقه بد در زمینه حقوق بشر، تنش در روابط با ریاض و همچنین حمایت تهران از دولت سوریه خواندند، انتقاد کرده‌اند. 

محمد جواد ظریف در این نشست در پاسخ به این انتقادات گفت: «حقوق بشر نباید دستاویزی برای مانورهای سیاسی باشد،‌ حقوق بشر نباید اهرمی برای ضربه زدن به رقبای شما باشد.»

در ادامه این گزارش با دو تن از نمایندگان پارلمان مصاحبه شده که یکی می‌گوید هنوز بین ایران و اروپا سوءاعتماد وجود دارد و دیگری که گفت ایران کشور بزرگی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

ریچارد هوویت عضو گروه ائتلاف پیشرو سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها در پارلمان اروپا که وظیفه تدوین راهبرد این نهاد در قبال ایران را نیز بر عهده دارد، گفت: «ما از وضعیتی می‌آئیم که 15 سال تحریم وجود داشته، آن هم بدون اینکه هرگونه گفت‌وگویی صورت گرفته باشد، بنابراین طبیعی است که در هر دو سو، سوءاعتماد زیادی به طرف مقابل وجود داشته باشد. آنچه امروز دیدیم، مذاکرات عمیق و جامع وزیر ظریف با طیفی وسیع از جناح‌های پارلمان اروپا بود.»

«آرنو دانژو» سیاستمدار فرانسوی و عضو گروه حزب خلق مردمی پارلمان اروپا دیگر نماینده‌ای بود که در این گزارش صحبت کرد و گفت: «ایران به هر حال بازیگری کلیدی است، بخواهید یا نخواهید، از رژیم این کشور انتقاد کنیم یا نکنیم، به هر حال ما باید از لحاظ ژئوپلیتیکی با این کشور بزرگ در منطقه کار کنیم، و کسی نمی‌تواند این را نادیده بگیرد.»

در پایان این گزارش بخشی از صحبت‌های وزیر خارجه ایران پخش شد که در مورد اراده تهران برای کار با اروپا، گفت: «ایران می‌خواهد با جامعه بین‌المللی کار کند، هرچند که ایران آماده است که با اروپا برای کاهش نگرانی‌ها و تنش‌ها در منطقه کار کند، اما باور کنید، این [فقط] ما نیستیم که باید اعتماد شما را جلب کنیم، بلکه هر دو طرف باید اعتماد یکدیگر را جلب کنند.»

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/J16ZAV

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 127 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:41

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/CT5N1N
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

فرمانده نظامی انصارالله با تشریح دستاوردهای بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد مأرب گفت: بیش از پانصد نظامی اماراتی در شرق فرضه نهم محاصره شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 500 نظامی اماراتی در مأرب به محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده‌اند

«علی الحوثی» از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: نیروهای کمیته‌های مردمی یمن با کمک ارتش این کشور توانستند حمله زمینی متجاوزان سعودی را دفع و پانصد نظامی اماراتی را در استان مأرب محاصره کنند.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی دستاوردهای بزرگی را در نبرد مأرب کسب کرده‌اند، به گونه‌ای که با تنگ کردن حلقه محاصره متجاوزان و مزدوران سعودی آنها را به وحشت انداخته‌اند.

الحوثی گفت: پیشروی‌های بی‌وقفه ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب طی 24 ساعت گذشته در با کشته شدن بیش از هفتاد و سه تن از متجاوزان و مزدوران سعودی و انهدام 16 نفربر، هشت خودروی زرهی، 2 تانک همراه بود.

فرمانده انصار الله گفت: در وادی مخدره  و المشجح در دومین روز نبرد با مزدوران سعودی یک نفربر و دو خودروی زرهی متعلق به آنها منهدم شد و پیشروی‌ها ادامه دارد.

منابع نظامی دیگری هم گفتند پنج افسر اماراتی در تدارک یک عملیات نظامی برای شکست محاصره پانصد نظامی اماراتی و مزدورانی هستند که با تجهیزات نظامی زیادی در منطقه وادی قرواد،الملح و شرق فرضه در محاصره هستند.

این منابع افزودند: نظامیان اماراتی که دومین روز محاصره را پشت سر می‌گذارند دو گزینه پیش روی خود می‌بینند نخست اینکه تسلیم شوند یا مرگ را بپذیرند.

منابع مذکور گفتند: این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی هر از گاهی نیز آنها را موشک باران می‌کند که منجر به تلفات سنگینی در صفوف آنها شده است.

«هاشم الاحمر» و «المقدشی»، سرکرده‌های مزدوران منصور هادی و شبه نظامیان حزب الاصلاح اختلاف جدی با یکدیگر پیدا کرده‌اند بخصوص پس از ناکامی آنها در پیشروی به سوی فرضه نهم، فرار از جبهه صرواح و عقب‌نشینی به سوی شهر مأرب، آن هم با وجود اینکه از پشتیبانی هوایی ائتلاف سعودی برخوردار بودند.

یکی از شخصیت‌های سرشناس مأرب گفته است افسران اماراتی از شکست‌های مزدوران خود به شدت به خشم آمده و آنها را به باد دشنام و نفرین گرفته‌اند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/CT5N1N

اخبارمرتبط :

94/11/30 - 10:12

94/11/30 - 08:37


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 133 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:41

94/11/29 - 13:52

شماره: 13941129000444

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/N5F3X8
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: قوه قضائیه باید پرونده کرسنت را به جد مورد بررسی قرار دهد تا برخی آقازاده‌ها فکر نکنند که می‌توانند بدون توجه به منافع ملی هر کاری که دلشان می‌خواهد بکنند.

خبرگزاری فارس: قوه قضائیه با رسیدگی به پرونده کرسنت جلوی سوء‌استفاده آقازاده‌ها را بگیرد

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با تاکید بر رسیدگی هرچه سریعتر پرونده متهمان قرارداد کرسنت در قوه قضائیه گفت: نمایندگان از ابتدای کار دولت یازدهم حساسیت‌هایی در خصوص بحث قرارداد کرسنت داشتند و در زمان معرفی بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت نیز مشکلات و هزینه‌هایی را که ممکن است برای کشور و نظام ایجاد شود را متذکر شدند که مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان مجلس بارها درخواست رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده کرسنت را مطرح کردند اما از آنجایی که با شفافیت به این پرونده پای عده‌ای به میان آورده می‌شود که منافع ملی را فدای منافع شخصی، باندی و گروهی‌شان کردند و رگه‌هایی از فساد اقتصادی در این پرونده بوده دستهای پشت پرده‌ ای تلاش می‌کنند که به این موضوع رسیدگی نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه قطعا باید با جدیت پرونده کرسنت را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد اظهار داشت: آنچه که گفته می‌شود این است که از مهدی هاشمی نیز در پرونده کرسنت ردپایی وجود دارد و برخی از افرادی که امروز هم در وزارت نفت صاحب نفوذ هستند در این پرونده دخیل بوده‌اند.

آلیا خاطرنشان کرد: در خصوص پاسخگویی به ابهامات قرارداد کرسنت مسئولینی که باید پاسخگو باشند خود را به خواب زده‌اند و وقتی کسی خواب باشند می‌توان او را بیدار کرد ولی وقتی فردی خود را به خواب می‌زند بیدار نمی‌شود.

وی افزود: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند که در اسرع وقت به پرونده قرارداد کرسنت رسیدگی کند و هرچه زودتر جلوی ضرر و زیان بیشتر به کشور در این باره را بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان بحث قرارداد کرسنت را همچنان مورد پیگیری قرار خواهند داد اظهار داشت: این موضوع پیگیری خواهد شد تا اولا جلوی ضرر و زیان آن به کشور و نظام گرفته شود و ثانیاً جلوی تکرار این موارد در آینده گرفته شود.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: موضوع کرسنت باید مورد رسیدگی قرار گیرد تا برخی آقازاده‌ها فکر نکنند تا زمانی که قدرت دارند می‌توانند بدون توجه به منافع ملی هر کاری می‌خواهند انجام دهند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/N5F3X8

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:41

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/QTF951
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

لیست نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور به شرح زیر مشخص شد.

خبرگزاری فارس: لیست نهایی نامزدهای ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور + اسامی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، لیست نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور به شرح زیر مشخص شد:

استان آذربایجان شرقی

* تبریز، آذرشهر و اسکو

محمد اسماعیل سعیدی، محمد حسین فرهنگی، بیگی، میر تاج الدینی، معصومه راشد، لطیف لطیفی.

* اهر و هریس 

حسینیان

* بستان آباد

احد خیری

* سراب

روشنی

* شبستر

علی علیلو

* کلیبر و هوراند

الله قلی قلی زاده

* ملکان

شهروز افخمی

* میانه

یعقوب شیویاری

محمدرضا حاجی اصغری

* هشترود و چاراویماق

شیری علی‌آباد - غلام‌حسین

 

استان آذربایجان غربی

* ارومیه

قاضی پور

ابراهیم بازیان

سید سلمان ذاکر

* خوی و چایپاره

تقی کبیری

* سلماس

جلایر -رسول

* ماکو، چالدران، پلدشت

علیپور

استان اردبیل

* اردبیل، نیر، نمین

مصطفی افضلی فرد

منصور حقیقت پور

* پارس آباد و بیله سوار

رعنایی

* گرمی

اسماعیلی- ولی

* مشکین شهر

عباس زاده مشکینی

 

استان بوشهر

* بوشهر

عبدالکریم جمیری

* دشتی و تنگستان

کمال الدین شهریاری

* دیر و کنگان

موسی احمدی

 

استان تهران

* پاکدشت   

فرهاد بشیری

* ورامین و پیشوا

سید حسین نقوی حسینی

* تهران بزرگ

غلامعلی حداد عادل، مرتضی آقاتهرانی، فاطمه آلیا، یحیی آل اسحاق، سید محمد حسن ابوترابی فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان، مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، پرویز داودی، مجتبی رحماندوست، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب زاده نوری، محمدجواد عامری شهرابی، حجت الله عبدالملکی، لطف الله فروزنده، سید علی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین مظفر، سید مسعود میرکاظمی، الیاس نادران، محمد ناظمی اردکانی، سید محمود نبویان، بیژن نوباوه وطن، مرضیه وحید دستجردی، مهدی وکیل پور.

 

استان خوزستان

* آبادان

غلامرضا شرفی

* ایذه و باغملک

سیدهادی طباطبایی

* اهواز

سیدشکرخدا موسوی

ناصرسودانی

* دشت آزادگان

قاسم ساعدی

* شوش

سید راضی نوری

* ماهشهر، امیدیه

حبیب آقاجری

* مسجدسلیمان

علیرضا ورناصری

 

استان خراسان شمالی

* بجنورد

قاسم جعفری

 

استان خراسان رضوی

* تربت حیدریه، زاوه

ابوالقاسم خسروی سهل آباد

* چناران و طرقبه

محمد دهقانی نقندر

* خواف و رشتخوار

سیدمحسن امیرکلالی

* درگز

رزمیان

* سبزوار، جغتای، جوین

بورغنی - علی

* فریمان و سرخس

قاضی زاده هاشمی

* قوچان و فاروج

عباسعلی حجه الاسلام رستمی ثانی

* کاشمر، بردسکن

محمدرضا اسماعیل نیا

* گناباد و بجستان 

محمدصفایی

* نیشابور

حسین سبحانی نیا

علی مروی

 

استان خراسان جنوبی

* بیرجند و درمیان

محمدباقر عبادی

* قائن و زیرکوه

فلاحتی

* نهبندان و سربیشه

نظر افضلی

 

استان زنجان

* ابهر و خرمدره

محمدرضا خان محمدی

* خدابنده

سیدمحمدعلی موسوی سجاسی

* زنجان و طارم

محمد اسماعیلی

سیروس میانجی

* ماهنشان، انگوران

حجت الاسلام علی باقری

 

استان سیستان و بلوچستان

* زاهدان

حسینعلی شهریاری

 

استان سمنان

* سمنان و مهدیشهر

جواد خسروی

* شاهرود

سید حسن حسینی

 

استان فارس

* آباده بوانات و خرمبید

سید ابراهیم حسینی

* اقلید

الیاس طاهری

* پاسارگاد، مرودشت

محمد مهدی برومندی    

* جهرم

رضائی کوچی- محمد رضا

* خرامه، سروستان و کوار

داریوش اسماعیلی

* داراب و زرین دشت

محمد جواد عسکری

* سپیدان

احمد اسفندیاری

* فسا

محمد حسن دوگانی

* فیروزآباد، قیر 

حجت الاسلام سید یونس موسوی

* لامرد و مهر

موسوی - سید موسی

 

استان قزوین    

* بویین زهرا   

روح الله جانی عباسپور

* تاکستان

رجب رحمانی

* قزوین و آبیک

مرتضی حسینی

فاطمه محمد بیگی

 

استان کرمان

* بافت، رابر، ارزوئیه

علیرضا منظری توکلی    

* بم، ریگان، فهرج

موسی غضنفرآبادی

* رفسنجان و انار

سیدمحمد حسینی( وزیر سابق ارشاد)

* زرند و کوهبنان

حسن رحمانی

* شهربابک

حسین فتاحی

* کرمان و راور

محمدمهدی زاهدی   

غلامرضا پورابراهیمی

 

استان کهگلویه و بویر احمد    

* بویراحمد ودنا  

ستار هدایتخواه

* گچساران و باشت

علی فولادی وندا

 

استان گلستان    

* رامیان و آزادشهر 

رضا صابری

* علی آباد کتول

رحمت الله نوروزی

* کردکوی و بندر ترکمن

رحمت جلالی  

* گرگان و آق قلا   

 سیدعلی طاهری   

عیسی امامی    

* گنبد کاووس   

سلیمان عباسی

 

استان لرستان    

* بروجرد  

علاءالدین بروجردی

* درود و ازنا   

حسین گودرزی   

* کوهدشت   

امامی‌راد

 

استان مرکزی    

* اراک   

محمد حسن آصفری

علی اکبرکریمی   

* تفرش و آشتیان   

ولی الله بیاتی    

* خمین   

مجتبی ابراهیمی

* دلیجان   

علیرضا سلیمی

* ساوه و زرندیه  

شهلا میرگلوبیات

* شازند   

قاسم عزیزی

 

استان مازندران    

* آمل   

کاظمی دینان    

* بابلسر   

ولی الله نانوا کناری    

* رامسر   

غلامرضا مشایخی

* ساری

منصور علی(محسن) زارع

سید محمد باقر پیشنمازی

* قائمشهر   

کمال  علیپور

سیدعلی ادیانی راد

* نکا   

احمد مقیمی

* نور

عبدالوحید فیاضی   

* نوشهر و چالوس

فاطمی

 

استان همدان

* اسدآباد

رنجبرزاده   

* تویسرکان

مفتح

* رزن   

سلطانی صبور   

* ملایر  

آریایی نژاد

آزادی خواه    

* نهاوند

حسن بهرام نیا   

* همدان

حمیدرضا حاجی بابایی

سیدکاظم حجازی

 

استان یزد

* اردکان   

سید اکبر حسینی نژاد

* تفت و میبد 

قاسم روانبخش

* مهریز و بافق

محمد رضا بابایی 

* یزد و صدوق

محمد صالح جوکار

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/QTF951

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:41

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/T5GUTN
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: با عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب و گرفتن ارتفاعات دشوار، برخی از تروریست‌ها در سنگرهایشان خودکشی کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در چهارمین یادواره شهدای یگان ویژه صابرین طی سخنانی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی در پی خواهند داشت. شهدایی که حضورشان در خارج از مرزهای کشور برای دفاع از ارزش ها و باورهای دینی‌مان است.

وی افزود: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار دادیم که منطقه آشوب‌زده و آشفته‌ای است. قریب به 60 درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از جانب کشور همسایه نمی‌شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

پاکپور ادامه داد: در شمال غرب تا سردشت عناصر تروریستی پ‌ک‌ک در مرزها حضور دارند و خبری از سربازان عراقی نیست و هم مرز ما گروه‌های تروریستی مستقر هستند. از قاسم‌دشت تا سومار نیز کشور همسایه حاکمیتی ندارد و تروریست‌ها حضور دارند. از سومار تا شلمچه نیز به همین صورت است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در شرق نیز از چابهار تا مرزهای پاکستان مأمن گروه‌های تروریستی است و هیچ کنترل و حضور موثری از سوی پاکستان صورت نمی‌گیرد. در مرزهای افغانستان هم طالبان و عناصری از داعش وجود دارد و افغانستان حاکمیتی در آن ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت گذشته مرزها اظهار داشت: در سال‌های 86 تا 88 ما در عمق خاک خود با گروهک‌های تروریستی می‌جنگیدیم و کمین آن‌ها تعدادی از بچه‌های ما شهید می‌شدند.

پاکپور افزود: وقتی مسئولیت امنیت در جنوب شرق به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس شد بعد از یکی دو ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح‌های مختلفی را بررسی کردیم .زیرا ناامنی زیادی در آن سالها در این منطقه وجود داشت. ولی شرایط الان با وضعیت آشفته پیرامونمان قابل مقایسه با آن زمان نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب اصلا حضور نداشتیم و آنجا جولانگاه تروریست‌ها بود و آن‌ها دارای عمق وسیع امنیتی بودند و ما با توپخانه‌های دور برد عقبه‌های ضد انقلاب و دشمن را می‌زدیم. زیرا ضد انقلاب عمقی از ما را گرفته بود و ما نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته کمین می‌زدند و چند نفر از بچه های ما را شهید می‌کردند.

وی تاکید کرد: اما از سال 89 که بنا بر فرمان فرمانده معظم کل قوا بنا شد این امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند خون شهدای صابرین باعث شد امنیت برقرار شود.

پاکپور ادامه داد: در سال 90 عملیات‌ها در شمال غرب شروع شد و رزمندگان ما در ارتفاعات 3000 متر به بالا با شرایط خاص خود حضور پیدا کردند و خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای صابرین جاری شد به مثابه یک گداخته وسیع از آهن همه ارتفاعات شمال غرب را فتح کرد.

پاکپور گفت: بعد از عملیات جاسوسان و شهید شدن تعدادی از عزیزانمان در آنجا که گرفتن ارتفاعات پانه سر را به دنبال داشت برخی از عناصر تروریستی که فکر نمی کردند بچه‌های ما بتوانند به آن جا بیایند در سنگرهای خود خودکشی کردند.

وی افزود: در همین سال 94 هم ارتفاعات گلاله و ماهرو توسط بچه‌های صابرین فتح شد ما الان بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمنان هستیم و اگر خطایی کنند با خمپاره 60 و تیربار آن‌ها را می‌زنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: در زمانی در جنوب شرق تروریست‌ها به عمق کشور می‌آمدند و عملیات‌های خود را انجام می‌دادند اما  الان در آن سوی مرز آن‌ها را زمینگیر کردیم و دشمن از آن سوی مرز با ما درگیر است.

پاکپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این عملیات‌ها همه یگان‌ها نیروی زمینی نقش خود را داشتند اما یگان صابرین نقش ویژه‌ای داشت و امسال وقتی خواستیم در گلاله و ماهرو عملیات کنیم سخت‌ترین ارتفاعات به صابرین واگذار شد که ظرف دو ماه دژی مستحکم در آنجا ایجاد کردند.

پاکپور با اشاره به حضور مستشاری رزمندگان صابرین در دفاع از حرم اظهار داشت: وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما شروع شد و یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی بصورت مستشاری به منطقه رفتند تا تعدی به حرم حضرت زینب و همین طور حرم اهل بیت در عراق نشود. ما در عراق هم شهید دادیم.

وی تاکید کرد: شهدای ما به هزاران کیلومتر خارج مرزها رفتند تا با دشمنان اهل بیت مقابله کنند. انها رفتند و آنجا شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با آن دشمن در آنجا درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آنها مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت ما الان عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم و میدان وسیعی به آن ها ندادیم زیرا اگر میدان وسیعی به آنها بدهیم به مرزهای ما می‌آیند.

پاکپور در پایان اظهار داشت: حضور ما در دفاع از حرم به این دلیل است که دشمن را در همانجا نابود کنیم تا به مرزهای ما نرسند و از مرزهای اعتقادی‌مان دفاع کنیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/T5GUTN

اخبارمرتبط :

94/11/29 - 13:56


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:41

94/11/28 - 21:59

شماره: 13941128001657

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/NRGUW4
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

فرماندار آنکارا اعلام کرد که درپی انفجار تروریستی ساعتی قبل در این شهر دستکم 18 نفر کشته و 45 تن نیز زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: افزایش آمار قربانیان انفجار تروریستی آنکارا به 63 کشته و زخمی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای نیوز عربی، فرماندار  آنکارا اعلام کرد که درپی انفجار تروریستی ساعتی قبل در مرکز این شهر دستکم 18 نفر کشته و 45 تن نیز زخمی شدند.

با وجود اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته؛ شبکه اسکای نیوز اعلام کرده است که یک مقام امنیتی ترکیه، مسئولیت این انفجار را متوجه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کرده است.

انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در داخل یک پادگان نظامی و در 300 متری ساختمان ستاد کل ارتش ترکیه در مرکز شهر آنکارا روی داد.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/NRGUW4

اخبارمرتبط :

94/11/29 - 10:25

94/11/28 - 22:47

94/11/28 - 22:08

94/11/28 - 20:20


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:21

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/JFEO8P
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: قرار بود دولت آمار رشد اقتصادی را به صورت ماهانه اعلام کند اما ارائه نکرد چون رشد اقتصادی در سال 94 منفی بود و در چند ماه گذشته نیز بیشتر منفی شده است و دلیل آن هم به خاطر رکود حاکم بر اقتصاد، مسکن و کسب و کار کشور است.

خبرگزاری فارس: پورسانت بگیران در قراردادهای جدید نفتی «دارسی دوِّم» را رقم می زنند/دولت غیر از خالی کردن انبارهای خودروساران کاری نکرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهارداشت: بخش اقتصادی دولت یازدهم دقیقاً در راستای سیاست‌های دولت سازندگی گام برمی‌دارد، در دولت سازندگی که به خریدهای خارجی روی آوردند، شاهد بودیم که 50 میلیارد دلار کشور بدهکار شد و بحران اقتصادی در سال 74 شکل گرفت و تورم به بالای 50 درصد رسید.

وی افزود: در دولت یازدهم نیز همان افراد همان سیاست‌های دولت سازندگی را پیگیری می‌کنند و کشور را بدهکار خواهند کرد و تورم در سال 95 افزایش خواهد یافت. الان تورم مثل یک فنر نگه داشته شده و چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و رها می‌شود، برای بخش‌های تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در دولت یازدهم گرفتاری‌هایی ایجاد شده، همچنین برای تجارت خارجی نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

سلیمانی ادامه داد: در قراردادهای خارجی که منعقد می‌شود، پورسانت‌هایی گرفته می‌شود و این پورسانت‌ها را غربی‌ها به افرادی در داخل کشور ما می‌دهند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قرار بود دولت آمار رشد اقتصادی را به صورت ماهانه اعلام کند اما ارائه نکرد چون رشد اقتصادی در سال 94 منفی بود و در چند ماه گذشته نیز بیشتر منفی شده است و دلیل آن هم به خاطر رکود حاکم بر اقتصاد، مسکن و کسب و کار کشور است.

وی اضافه کرد: همه این رکود کاملاً مشهود است، امروز انبار کارخانه‌های سیمان پر شده و قدرت فروش ندارند چون ساخت و ساز مسکن و جاده و اتوبان متوقف شده است، اگر می‌بینید اتوبانی در دهه فجر افتتاح می‌شود، به این دلیل است که زیرساخت‌های آن قبلاً انجم شده، انبار خودروسازان پر شده بود و امکان فروش خودروهای تولیدی‌شان را نداشتند، ولی دولت برای خالی کردن انبار خودروسازان مجبور به پرداخت وام 25 میلیون تومانی شد، اما باید پرسید در مرحله بعدی چه می‌کنید؟ وقتی انبار خودروسازان دوباره پر شد چه اقدامی انجام می‌دهید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رکود صنعتی حاکم بر کشور بسیار عمیق است، تصریح کرد: دولت یازدهم به پایان عمرش نزدیک شده و از مهر سال 95 فضای کشور مجدداً به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش می‌رود و دولت می‌بایست در این 30 ماه گذشته اقدامی انجام می‌داد، اما متأسفانه دست روی دست گذاشتند و همه چیز را به مذاکرات هسته‌ای گره زدند و نهایت بی‌تدبیری را انجم دادند و رو به خریدهای خارجی آوردند که به معنای فروختن کشور و بدهکار کردن کشور است و این همان نفوذی است که رهبر معظم انقلاب پیش از این درباره آن هشدار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم می‌خواهد کشور را بدهکار کند، اگر قراردادهای طویل‌المدت نفتی و 25 ساله منعقد شود، دارسی دوم اتفاق می‌افتد، در حالی که هیچ دولتی نمی تواند برای دولت های آینده پس از خودش تعهد مالی ایجاد کند. هزینه مالی ایجاد شده برای دولت های آینده، بدون مصوبه مجلس غیرقانونی است.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ریشه همه این مشکلات اقتصادی به دولت سازندگی باز می‌گردد ولی متأسفانه این انحراف در دولت یازدهم بیشتر شده است که کشور از غرب استقراض کند و غربی‌ها از این شیوه بتوانند دوباره بر ما مسلط شوند، البته ناگفته نماند که در این میان عده‌ای هم منافع خودشان را دنبال می‌کنند و بحث پورسانت مطرح است، هر چه قیمت قراردادها و رقم آن و زمان آنها افزایش یابد، به نفع فروشنده و به ضرر ماست، چرا که غربی‌ها کالا و خدمات‌شان را به ما می‌فروشند.

سلیمانی با بیان اینکه پورسانت‌بگیران افرادی هستند که قیمت و رقم قرارداد و زمان آنها را بالا می‌برند، گفت: کسانی که به عنوان دلال و کارچاق‌کن کار می‌کنند، بسیاری از آنها افراد منفعت‌برده در دولت سازندگی و اصلاحات هستند، اگر گفته می‌شود افرادی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان ثروت دارند و در این دولت هم حضور دارند و تکذیب هم نمی‌شود، باید پرسید این اموال از کجا آمده است؟ این اموال از همان پورسانت‌ها آمده است.

وی اضافه کرد: ایران در سطح دنیا با عنوان دارنده نیروی انسانی فراوان مشهور است، ما جزو چند کشور اول از نظر استعداد و توانمندی هستیم، کسی که می‌گوید صنعت ایران در حد آبگوشت بزباش است، بدین معناست که ملت ما را تحقیر کرده است، در حالی که ما در زمینه‌های هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

سلیمانی همچنین گفت: ایران یکی از 7 کشور توربین‌ساز است و توانسته توربین‌های عظیم با راندمان بالای 60درصد تولید کند، اما این حوزه هم‌اکنون دچار مشکل شده است چرا که به آن بها داده نمی‌شود. مؤسسه مبنا بیش از 10 هزار میلیارد تومان درآمد دارد و همه افرادی که در آن مؤسسه فعالیت می‌کنند انسان‌های علمی و نخبه هستند، اما دولت آنان را تحت فشار قرار داده تا از هم بپاشند و متلاشی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بیش از 14 هزار و 800 واحد صنعتی تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند، بیش از 80 درصد اکتشافات هنوز در ایران انجام نشده است، ما یک کشور غنی از نظر ذخایر معدنی هستیم، افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی حاصل کار ایرانی بود، حالا وزیری که می‌گوید باید از خارج مدیر بیاوریم چقدر این ملت را تحقیر می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی هیچ وقت رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد، به همین دلیل باید به نیروی داخلی خودمان متکی باشیم. متأسفانه همان سیاست دولت سازندگی در دولت یازدهم در حال پیگیری است که مبنای آن هم خرید کالا از غرب و واردات است و نه خرید تکنولوژی، امروز بیش از 50 سال است که صنعت خودروسازی داریم ولی هنوز نتوانستیم یک خودرو با کیفیت بالا تولید کنیم چون به ما اجازه پیشرفت نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: جای تأسف دارد که بگویم در ایران به دلیل سیاست های غلط دولت یازدهم حتی معادن سنگ هم با مشکل مواجه شدند، این سیاست‌ها هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد و دولت یازدهم در مقابل اقتصاد مقاومتی در حال مقاومت است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کشورهای پیشرفته جهان در دو زمینه سیاستگذاری های کلانی انجم دادند که باعث پیشرفت آنها شد و این سیاست ها نیز با رفت و آمد دولت‌ها هیچ‌گاه تغییر نکرد و آن دو محور مسئله هسته‌ای و فضایی بود، اما برنامه نفوذی که برای ایران توسط دشمنان درنظر گرفته شده، به دنبال این است که این دو علم در کشور پیشرفت نکند و از هم تلاشی شود، می‌خواهند یک مدیر ضعیف و نالایق را به کار گیرند تا توسعه کشور متوقف شود.

وی با اشاره به صنعت فضایی متلاشی‌شده کشورمان، گفت: امروز یک بخشی از صنعت فضای کشور ما مربوط به وزارت ارتباطات است، بخشی از آن در معاونت علمی رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود و بخشی هم از قبل در وزارت دفاع بود، بنابراین قاعدتاً کسی نیست که برای این مجموعه تصمیم‌گیری کند هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

سلیمانی همچنین گفت: مجلس تصویب کرده بود از محل درآمدهای وزارت ارتباطات بودجه صنعت فضایی تأمین شود، اما آنقدر رقم پایینی به صنعت فضای کشور اختصاص داده شده که بسیار بسیار ناچیز است، وقتی بودجه صنعت فضایی کشور تخصیص داده نمی‌شود، این بدان معناست که نمی‌خواهند این حوزه پیشرفت کند و به دنبال تضعیف آن هستند، در این شرایط، اگر دانشمندان صنعت فضایی کشور متوقف شوند و به موضوعات دیگری گرایش یابند، به این سادگی‌ها نمی‌شود آنها را مجدداً جمع کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه سال است ماهواره‌ها آماده شده ولی پرتاب نمی‌کنند، آن هم به دلیل سیاست‌هایی است که در دولت یازدهم پیگیری می‌شود و می‌گویند اجازه دهید ببینیم برجام به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JFEO8P

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:21

94/11/29 - 10:15

شماره: 13941129000155

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/VHIGI9
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعرفه‌ها و صندوق‌های اخذ رأی به تمام استان‌ها و شهرستان‌ها تحویل داده شد.

خبرگزاری فارس: آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از صبح امروز/تعرفه‌ها و صندوق‌های اخذ رأی به تمام استان‌ها تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی درباره آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تبلیغات 6 هزار و 229 نفر  نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از 8 صبح امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی بر رعایت قانون و اخلاق مداری نامزدها و هواداران آنها را تاکید کرد و گفت: هیچ دستگاه دولتی حق تبلیغ برای نامزد انتخاباتی را نخواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص تبلیغات در فضای مجازی نیز تصریح کرد: کمیته‌ای تخصصی عملکرد همه نامزدها در فضای مجازی را رصد می کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تدوین دستورالعمل نحوه تبلیغات در فضای مجازی بیان کرد: برای تبلیغات در فضای مجازی دستورالعملی تدوین شده که امروز به همه نامزدها ابلاغ می‌شود.

مقیمی همچنین از تأمین همه نیازهای تدارکاتی انتخابات هفتم اسفند خبر داد، خاطرنشان کرد: تعرفه ها و صندوقهای رأی به استانها و شهرستانها تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VHIGI9

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:21

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/JFEO8P
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: قرار بود دولت آمار رشد اقتصادی را به صورت ماهانه اعلام کند اما ارائه نکرد چون رشد اقتصادی در سال 94 منفی بود و در چند ماه گذشته نیز بیشتر منفی شده است و دلیل آن هم به خاطر رکود حاکم بر اقتصاد، مسکن و کسب و کار کشور است.

خبرگزاری فارس: پورسانت بگیران در قراردادهای جدید نفتی «دارسی دوِّم» را رقم می زنند/دولت غیر از خالی کردن انبارهای خودروساران کاری نکرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهارداشت: بخش اقتصادی دولت یازدهم دقیقاً در راستای سیاست‌های دولت سازندگی گام برمی‌دارد، در دولت سازندگی که به خریدهای خارجی روی آوردند، شاهد بودیم که 50 میلیارد دلار کشور بدهکار شد و بحران اقتصادی در سال 74 شکل گرفت و تورم به بالای 50 درصد رسید.

وی افزود: در دولت یازدهم نیز همان افراد همان سیاست‌های دولت سازندگی را پیگیری می‌کنند و کشور را بدهکار خواهند کرد و تورم در سال 95 افزایش خواهد یافت. الان تورم مثل یک فنر نگه داشته شده و چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و رها می‌شود، برای بخش‌های تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در دولت یازدهم گرفتاری‌هایی ایجاد شده، همچنین برای تجارت خارجی نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

سلیمانی ادامه داد: در قراردادهای خارجی که منعقد می‌شود، پورسانت‌هایی گرفته می‌شود و این پورسانت‌ها را غربی‌ها به افرادی در داخل کشور ما می‌دهند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قرار بود دولت آمار رشد اقتصادی را به صورت ماهانه اعلام کند اما ارائه نکرد چون رشد اقتصادی در سال 94 منفی بود و در چند ماه گذشته نیز بیشتر منفی شده است و دلیل آن هم به خاطر رکود حاکم بر اقتصاد، مسکن و کسب و کار کشور است.

وی اضافه کرد: همه این رکود کاملاً مشهود است، امروز انبار کارخانه‌های سیمان پر شده و قدرت فروش ندارند چون ساخت و ساز مسکن و جاده و اتوبان متوقف شده است، اگر می‌بینید اتوبانی در دهه فجر افتتاح می‌شود، به این دلیل است که زیرساخت‌های آن قبلاً انجم شده، انبار خودروسازان پر شده بود و امکان فروش خودروهای تولیدی‌شان را نداشتند، ولی دولت برای خالی کردن انبار خودروسازان مجبور به پرداخت وام 25 میلیون تومانی شد، اما باید پرسید در مرحله بعدی چه می‌کنید؟ وقتی انبار خودروسازان دوباره پر شد چه اقدامی انجام می‌دهید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رکود صنعتی حاکم بر کشور بسیار عمیق است، تصریح کرد: دولت یازدهم به پایان عمرش نزدیک شده و از مهر سال 95 فضای کشور مجدداً به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش می‌رود و دولت می‌بایست در این 30 ماه گذشته اقدامی انجام می‌داد، اما متأسفانه دست روی دست گذاشتند و همه چیز را به مذاکرات هسته‌ای گره زدند و نهایت بی‌تدبیری را انجم دادند و رو به خریدهای خارجی آوردند که به معنای فروختن کشور و بدهکار کردن کشور است و این همان نفوذی است که رهبر معظم انقلاب پیش از این درباره آن هشدار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم می‌خواهد کشور را بدهکار کند، اگر قراردادهای طویل‌المدت نفتی و 25 ساله منعقد شود، دارسی دوم اتفاق می‌افتد، در حالی که هیچ دولتی نمی تواند برای دولت های آینده پس از خودش تعهد مالی ایجاد کند. هزینه مالی ایجاد شده برای دولت های آینده، بدون مصوبه مجلس غیرقانونی است.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ریشه همه این مشکلات اقتصادی به دولت سازندگی باز می‌گردد ولی متأسفانه این انحراف در دولت یازدهم بیشتر شده است که کشور از غرب استقراض کند و غربی‌ها از این شیوه بتوانند دوباره بر ما مسلط شوند، البته ناگفته نماند که در این میان عده‌ای هم منافع خودشان را دنبال می‌کنند و بحث پورسانت مطرح است، هر چه قیمت قراردادها و رقم آن و زمان آنها افزایش یابد، به نفع فروشنده و به ضرر ماست، چرا که غربی‌ها کالا و خدمات‌شان را به ما می‌فروشند.

سلیمانی با بیان اینکه پورسانت‌بگیران افرادی هستند که قیمت و رقم قرارداد و زمان آنها را بالا می‌برند، گفت: کسانی که به عنوان دلال و کارچاق‌کن کار می‌کنند، بسیاری از آنها افراد منفعت‌برده در دولت سازندگی و اصلاحات هستند، اگر گفته می‌شود افرادی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان ثروت دارند و در این دولت هم حضور دارند و تکذیب هم نمی‌شود، باید پرسید این اموال از کجا آمده است؟ این اموال از همان پورسانت‌ها آمده است.

وی اضافه کرد: ایران در سطح دنیا با عنوان دارنده نیروی انسانی فراوان مشهور است، ما جزو چند کشور اول از نظر استعداد و توانمندی هستیم، کسی که می‌گوید صنعت ایران در حد آبگوشت بزباش است، بدین معناست که ملت ما را تحقیر کرده است، در حالی که ما در زمینه‌های هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

سلیمانی همچنین گفت: ایران یکی از 7 کشور توربین‌ساز است و توانسته توربین‌های عظیم با راندمان بالای 60درصد تولید کند، اما این حوزه هم‌اکنون دچار مشکل شده است چرا که به آن بها داده نمی‌شود. مؤسسه مبنا بیش از 10 هزار میلیارد تومان درآمد دارد و همه افرادی که در آن مؤسسه فعالیت می‌کنند انسان‌های علمی و نخبه هستند، اما دولت آنان را تحت فشار قرار داده تا از هم بپاشند و متلاشی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بیش از 14 هزار و 800 واحد صنعتی تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند، بیش از 80 درصد اکتشافات هنوز در ایران انجام نشده است، ما یک کشور غنی از نظر ذخایر معدنی هستیم، افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی حاصل کار ایرانی بود، حالا وزیری که می‌گوید باید از خارج مدیر بیاوریم چقدر این ملت را تحقیر می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی هیچ وقت رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد، به همین دلیل باید به نیروی داخلی خودمان متکی باشیم. متأسفانه همان سیاست دولت سازندگی در دولت یازدهم در حال پیگیری است که مبنای آن هم خرید کالا از غرب و واردات است و نه خرید تکنولوژی، امروز بیش از 50 سال است که صنعت خودروسازی داریم ولی هنوز نتوانستیم یک خودرو با کیفیت بالا تولید کنیم چون به ما اجازه پیشرفت نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: جای تأسف دارد که بگویم در ایران به دلیل سیاست های غلط دولت یازدهم حتی معادن سنگ هم با مشکل مواجه شدند، این سیاست‌ها هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارد و دولت یازدهم در مقابل اقتصاد مقاومتی در حال مقاومت است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کشورهای پیشرفته جهان در دو زمینه سیاستگذاری های کلانی انجم دادند که باعث پیشرفت آنها شد و این سیاست ها نیز با رفت و آمد دولت‌ها هیچ‌گاه تغییر نکرد و آن دو محور مسئله هسته‌ای و فضایی بود، اما برنامه نفوذی که برای ایران توسط دشمنان درنظر گرفته شده، به دنبال این است که این دو علم در کشور پیشرفت نکند و از هم تلاشی شود، می‌خواهند یک مدیر ضعیف و نالایق را به کار گیرند تا توسعه کشور متوقف شود.

وی با اشاره به صنعت فضایی متلاشی‌شده کشورمان، گفت: امروز یک بخشی از صنعت فضای کشور ما مربوط به وزارت ارتباطات است، بخشی از آن در معاونت علمی رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود و بخشی هم از قبل در وزارت دفاع بود، بنابراین قاعدتاً کسی نیست که برای این مجموعه تصمیم‌گیری کند هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

سلیمانی همچنین گفت: مجلس تصویب کرده بود از محل درآمدهای وزارت ارتباطات بودجه صنعت فضایی تأمین شود، اما آنقدر رقم پایینی به صنعت فضای کشور اختصاص داده شده که بسیار بسیار ناچیز است، وقتی بودجه صنعت فضایی کشور تخصیص داده نمی‌شود، این بدان معناست که نمی‌خواهند این حوزه پیشرفت کند و به دنبال تضعیف آن هستند، در این شرایط، اگر دانشمندان صنعت فضایی کشور متوقف شوند و به موضوعات دیگری گرایش یابند، به این سادگی‌ها نمی‌شود آنها را مجدداً جمع کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه سال است ماهواره‌ها آماده شده ولی پرتاب نمی‌کنند، آن هم به دلیل سیاست‌هایی است که در دولت یازدهم پیگیری می‌شود و می‌گویند اجازه دهید ببینیم برجام به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JFEO8P

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:48

94/11/28 - 21:15

شماره: 13941120000879

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/O05OB7
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

وزیر نفت پس از پایان نشست چهار جانبه تهران تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت‌ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیز هست.

خبرگزاری فارس: ایران از هر اقدامی برای بهبود قیمت نفت حمایت می‌کند/حمایت ایران از تصمیم نفتی‌ها در تثبیت تولید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،‌ بیژن زنگنه، وزیر نفت عصر امروز پس از نشست مشترک با وزیران نفت سه کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) گفت: پیرو جلسه ای که دیروز میان وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه برگزار شده بود، امروز جلسه ای در تهران و به میزبانی وزارت نفت ایران برگزار شد و وزیر صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، وزیر نفت عراق و وزیر نفت ونزوئلا در تهران حضور یافتند.

زنگنه تصریح کرد: امروز جلسه خوبی داشتیم و گزارش جلسه دیروز به ما داده شد، ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم.

وزیر نفت افزود: تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیز هست.

وزیر نفت اظهار کرد: اگر چه این گام نخست است و گامهای بعدی نیز باید برداشته شود، اما این آغاز همکاری میان کشورهای عضو و غیر عضو برای بهبود وضعیت بازار جای خوشحالی دارد و ما نیز از هر اقدامی برای تثبیت بازار و بهبود قیمتها حمایت می کنیم.

زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضع ایران و بازگشت کشوردر پساتحریم تشریح شد، افزود: در این باره با وزیران نفت و انرژی عراق، قطر و ونزوئلا بحث کردیم و آنها با نگاه منطقی به این واقعیت نگاه کردند و من امیدوارم که در آینده با تلاشهایی که آغاز شده در آینده شاهد بهبود وضع بازار باشیم.

زنگنه درباره تاثیر نشست اخیر اعضای اوپک و غیراوپک بر قیمتها گفت: برای دیدن تاثیر آن بر قیمتها باید صبر کرد.

 وزیر نفت درباره ادامه همراهی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک گفت: همان طور که بیان کردم این گام نخست است و باید نگاه مثبتی به آن داشته باشیم، اما فکر می کنم همه قبول دارند که باید بر وضع و واکنشهای بازار نظارت داشته باشیم و برای اقدامهای بعدی چنانچه نیاز باشد، مشورت کنیم.

زنگنه با اشاره به اعلام آمادگی برخی کشورهای غیر عضو اوپک برای همکاری، تصریح کرد: همانطور که به من گفته شد روسیه، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان، عمان و دیگر کشورها نیز اعلام پیوستگی کرده اند ، که این گام مثبتی به شمار می آید و ما با آن برخورد مثبتی داریم و این آغاز خوبی است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/O05OB7

اخبارمرتبط :

94/11/28 - 16:18

94/11/28 - 15:00

94/11/28 - 14:04

94/11/28 - 12:55

94/11/28 - 13:51

94/11/28 - 10:56

94/11/28 - 09:40


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:48

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/9R17YJ
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد و آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت، فرمودند: دشمن درصدد است در انتخابات اعمال نفوذ کند.

خبرگزاری فارس: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند/ مجلسِ مرعوب غرب مملکت را بدبخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه 22 بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات 7 اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به 22 بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کردند: این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کم رنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.

ایشان سپس به موضوع انتخابات 7 اسفند اشاره کردند و تأکید کردند: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مقدمه که پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول 37 سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاشهایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی آنها برای انتخابات 7 اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که امریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.

ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلاء قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کلام امام (ره) که مجلس را در رأس امور می دانستند، گفتند: این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.

ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.

رهبر انقلاب بار دیگر ملت ایران را به حضور همه جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامی و استقلال و عزت ملی فراخواندند و با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد، افزودند: سیاستهای امریکا و بسیاری از دولتهای اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد امریکاییها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول امریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!

ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی امریکا با ملت ایران است، افزودند: یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما امریکاییها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه بارها گفته شد که امریکاییها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراض سیاستمداران امریکایی به شعار «مرگ بر امریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کردند: وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟

ایشان افزودند: البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که اینگونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این، واقعیتِ امریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.

ایشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: راه حل مشکلات کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی در جامعه، بکارگرفتن جوانان پرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور در ایمان،  اقتصاد، علم و دستگاههای مدیریتی.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمانهای آن، گفتند: مسئولان که علاقمند به سرنوشت کشور هستند نیز باید کارها را برای رضایت خدا و برای مردم انجام دهند و به نیروها و توان داخلی اعتماد کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، افزودند: اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.

ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تاکید برغیرت دینی آذربایجانی‌ها در مقاطع حساس، گفت: قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عظیم اسلامی و نشانگر بصیرت مردم ولایتمدار آذربایجان است.

امام جمعه تبریز مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند وافزود: مردم آگاه آذربایجان همگام با سایر مردم ایران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9R17YJ

اخبارمرتبط :

94/11/28 - 18:13

94/11/27 - 17:20

94/11/19 - 12:41

94/09/04 - 14:12


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:48

94/11/28 - 08:52

شماره: 13941128000084

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:06

94/11/28 - 08:55

شماره: 13941127000853

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/I9I09I
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC می‌تواند به استقلال اقتصادی ضربه بزند.

خبرگزاری فارس: چینش جزیره‌ای مدیران اقتصادی دولت/ قرارداد جدید نفتی به استقلال اقتصادی ضربه می‌زند

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دولت یازدهم ثبات رفتار در حوزه اقتصادی ندارد،‌ گفت: آن چه با اطمینان می‌توان گفت این است که جهت‌گیری کلی دولت لیبرالیستی است که البته در پیگیری همین نسخه هم منسجم و نظام‌مند حرکت نمی‌کند.

*بعید است دولت با چشم پوشیدن از تعرفه‌های گمرکی به رقابت آزادانه خودروسازان تن دهد

وی از تمایل شدید دولت یازدهم به عضویت در WTO سخن به میان آورد و بیان داشت: بعید است دولت در این مسیر با چشم پوشیدن از تعرفه‌های گمرکی به رقابت آزادانه خودروسازان داخلی و خارجی تن دهد.

وی تاکید بسیار زیاد بر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مهم به‌ویژه حوزه انرژی را یک جهت گیری خلاف مقاوم‌سازی و بومی‌سازی خواند و خاطرنشان کرد: به‌ عنوان مثال قراردادهای نفتی جدید موسوم به IPC می‌تواند به استقلال اقتصادی ضربه بزند.

دولت در حال افزایش قیمت هاست بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد؛ دولت طی سه سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت ها کرده اما از محل این آزادسازی یک ریال هم به یارانه مردم اضافه نکرده است به‌علاوه دولت، سهم بخش تولید را پرداخت نکرده است، پس باید پرسید این درآمدها کجا رفته است؟

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری انتقاد خود به کلیت کابینه هنگام معرفی به مجلس مبنی بر چینش جزیره‌ای مدیران اقتصادی دولت گفت: شاید یکی از دلایل عدم انسجام و هماهنگی دولت همین باشد یعنی افرادی با تفکرات اقتصادی مختلف، سکان اقتصادی دولت را در دست گرفته اند.

وی به جایگاه مهم عدالت در نظام اسلامی اشاره کرد و با اشاره به تورم 50 درصدی در کشور در پایان دولت سازندگی اظهار داشت: در حالی که به‌واسطه سیاست های نئولیبرالی دولت سازندگی فاصله طبقاتی به بالاترین سطح ممکن خود رسیده بود، تورم 50 درصدی هم به مردم تحمیل شد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه تکنوکرات‌ها در دولت سازندگی، خشت اول اقتصاد کشور را بر مبنای تئوری‌های لیبرالیستی بنا کردند، گفت: نابودی تولید داخلی، بیکاری، افزایش مهاجرت به شهرها از نتایج این سیاست در آن مقطع زمانی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عدم پرداخت سهم تولید از محل یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرد: دولت در حال افزایش قیمت هاست بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد؛ دولت طی سه سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کرده اما از محل این آزادسازی یک ریال هم به یارانه مردم اضافه نکرده است به‌علاوه دولت، سهم بخش تولید را پرداخت نکرده است، پس باید پرسید این درآمدها کجا رفته است؟

*دولت یازدهم منابع بلوکه شده نفت 130 دلاری را نیز در اختیار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درآمدهای دولت یازدهم از فروش نفت با متوسط فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم برابر و البته بر اساس برخی محاسبات، بیشتر است، گفت: علاوه بر آن دولت یازدهم منابع بلوکه شده نفت 130 دلاری را نیز در اختیار دارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این دولت، صنعت هسته ای کشور را به تعطیلی کشاند تا این پول ها را به‌دست بیاورند، از این رو پول نداشتن دولت و خالی بودن خزانه واقعیت ندارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/I9I09I

- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:06

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/UZCMOW
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

معاون ایرباس از خرید دهها هواپیما از سوی ایران استقبال کرده و آن را نعمت می‌داند ولی بانک‌های اروپا می‌گویند که هنوز زخم تحریم‌های میلیارد دلاری پاریبا التیام نیافته و رفتار تحریمی آمریکا هم هنوز روشن نیست.

خبرگزاری فارس: خریدهای ایران برایمان نعمت است/ بانک‌های فرانسه: تحریم‌های آمریکا هنوز مانعی مبهم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مدیران اجرایی شرکت هواپیماسازی «ایرباس»، از بانک‌های اروپایی خواسته بر هراس‌هایی که انجام معامله با ایران را دشوار و گاه ناممکن می‌کنند، غلبه کنند. 

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، اخیراً در سفر به فرانسه و ایتالیا سعی کرد با بهره‌گیری از شرایط لغو تحریم‌ها در دوران پس از توافق هسته‌ای، ناوگان و زیرساخت‌های حمل و نقل ایران را نوسازی کند.

با این وجود، محدودیت‌هایی که بانک‌های اروپایی برای انجام مراودات مالی با ایران گرفتار آن هستند و همچنین قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا، کماکان در مسیر تحقق این معاملات دشواری‌هایی ایجاد می‌کنند.  

بر اساس گزارش رویتزر، یکی از مدیران ایرباس روز سه‌شنبه از بانک‌های اروپایی خواسته که بر نگرانی‌های خود فائق بیایند و گام در راه تأمین مالی پروژهای صادرات به ایران بگذارند.

رویترز در توضیح علت این دل‌نگرانی بانک‌های اروپایی اینگونه استدلال کرده که «بانک بی‌ان‌پی (پاریبا) فرانسه در سال 2014 به خاطر همکاری با ایران و نقض تحریم‌های مالی آمریکا، 9 میلیارد دلار جریمه شد و این امر تمایل بانک‌های اروپایی و به خصوص بانک‌های فرانسه را برای ورود به پروژه‌های مرتبط با ایران به شدت کاهش داده است.»

رویترز می افزاید: «این امر، تأمین سرمایه مورد نیاز برای شرکتی مانند ایرباس که 118 هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار به ایران فروخته را پیچیده می‌کند.»

«نیجل تیلور» معاون اداره مشتری، پروژه و سرمایه ایرباس، در اظهاراتی که ناظر به خریدهای ایران از این شرکت بوده می‌گوید: «با این موهبت (نعمت) نمی‌توانم بفهمم چرا بانک‌های اروپایی به ما پشت کرده‌اند؛ نترسید!»

«ماری‌آن باربات» رئیس فدراسیون بانک‌های فرانسه بر خلاف مدیران ایرباس از بانک‌ها نمی خواهد که کورکورانه قدم در مسیری خطرناک به نام رویارویی با وزارت خزانه‌داری آمریکا بگذارند؛ باربات معتقد است که «نظام حقوقی آمریکا در قبال تحریم ایران، شفاف نیست.»

وی می‌گوید: «بانک‌های فرانسه برای اینکه بتوانند در این معاملات ورود پیدا کنند، باید شفافیت و امنیت قانونی داشته باشند.»

آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی، چندین مدل تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده که به رغم برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای، دیگر تحریم‌ها پابرجا ماند و حتی برخی اشخاص و شرکت‌های ایرانی که از فهرست تحریم‌های هسته‌ای بیرون آمده بودند، جایگاه تحریمی خود را ذیل دیگر انواع تحریم‌ها حفظ کردند.

دولت ایران سعی کرده که با بیمه کردن خرید خود توسط ایتالیایی‌ها و بازپرداخت قسطی پول هواپیماها، در برابر تحریم‌های ناگهانی احتمالی، موضعی دفاعی گرفته باشد.

انتهای پیام/ع

http://fna.ir/UZCMOW

اخبارمرتبط :

94/11/26 - 13:54

94/11/19 - 00:23

94/11/18 - 02:59


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:06

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/4J2XTO
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: ترکیه و عربستان در مسأله دخالت نظامی در سوریه از خود اختیاری ندارند، او تأکید کرد: حق گرفتنی است اما هزینه بالایی نیز دارد.

خبرگزاری فارس: عربستان و ترکیه از خود اختیاری ندارند فقط دستورات را اجرا می‌کنند/ چاره‌ای جز پیروزی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با تأکید بر اینکه عربستان و ترکیه در صورت ورود به جنگ، حقیر خواهند شد، گفت: هنگامی که در مورد احتمال ورود نظامی ترکیه و عربستان به سوریه بحث می‌کنیم، یعنی اینکه آن‌ها را بیش از حد بزرگ کرده‌ایم؛ اما ترکیه و عربستان تصمیم حمله به سوریه را نگرفته‌اند و آن دو صرفا تابع و اجرا کننده دستورات هستند.

بشار اسد که در جمع برخی وکلای سوریه صحبت می‌کرد و مستقیما از تلویزیون سوریه پخش می‌شد، ادامه داد: تمام دنیا می‌خواهد تا با داعش در سوریه مبارزه کند، اما نسبت به کشورهایی که از لحاظ مالی و تسلیحاتی این گروه را حمایت می‌کنند، کور شده است.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه گفت: این حق هر شخصی است که نسبت به حکومت اعتراض داشته و خواهان اصلاحات در آن باشد، اما هیچ کسی نمی‌تواند وجود حکومت را نفی کند، چرا که همه به آن نیاز دارند.

وی معارضه را گروهی دانست که شاکله و حزب داشته باشد. او گفت: معارض معنا دارد، لازم است تا معارضه گروه مردمی و از درون احزاب  باشد و خود را در خلال انتخابات و سندیکاها و انجمن‌ها نشان دهد.

بشار اسد، تأکید کرد که منطقه دائما و همچنان در معرض برنامه‌ریزی برای تجزیه قرار داشته و دارد و هدف دشمنان سوریه ایجاد یک قانون اساسی طایفی است تا هر گروهی پس از آن به یک طرف خارجی وابسته باشد.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه در مورد مبارزه با تروریسم گفت: اولویت ما صرف نظر از تصمیمات آنان (تروریست‌ها و حامیان آنان)، مبارزه با تروریسم است، آن‌چه که برای ما اهمیت دارد، عزت مردم سوریه است و هیچ گامی بر نمی‌داریم که بر مبنای این عزت نباشد.

وی افزود: در حال حاصر، آن‌ها مسأله دولت انتقالی را به جای هیأت انتقالی پیش کشیده‌اند که با هدف سیطره بر حکومت است.

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: هرگونه انتقال قدرت باید در چارچوب قانون اساسی فعلی انجام شود و عمل به این قانون اساسی را تا نوشتن قانون اساسی جدید متوقف نخواهیم کرد.

بشار اسد در ادامه با اشاره به آتش‌بس گفت: آن‌ها وقتی از آتش‌بس سخن گفتند که شکست‌های افراد مسلح آشکار شد، آن‌ها از لزوم مبارزه با تروریسم سخن نمی‌‌گویند بلکه در حال حاضر اولویت آن‌ها آتش‌بس است و این نشانه این است که اوضاع میدانی تغییر یافته است.

وی در این مورد افزود: آتش‌بس باید هدف داشته باشد و به سوی رسیدن به یک مصالحه انجام شود.

بشار اسد بار دیگر تأکید کرد: از نظر ما هر کسی علیه حکومت و مردم سلاح در دست بگیرد، تروریست است و هیچ حکومتی نمی‌پذیرد که با تررویست‌ها گفت‌و‌گو کند و ما نیز نخواهیم پذیرفت.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه گفت: جنگ سوریه یک جنگ داخلی نیست، بلکه یک جنگ جهانی است که تا دریای چین نیز کشیده شده است. آن‌چه که در سوریه اتفاق می‌افتد یک جنگ خارجی است که از سوی مزدوران دشمنان سوریه به وقوع پیوسته است و یک جنگ داخلی محسوب نمی‌شود.

بشار اسد در انتها تأکید کرد: ما هیچ گزینه‌ای جز اینکه پیروز شویم نداریم، حق گرفتنی است، اما هزینه بسیار بالایی نیز دارد.

انتهای پیام/د

http://fna.ir/4J2XTO

اخبارمرتبط :

94/11/27 - 09:42


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 12:50

94/11/27 - 08:50

شماره: 13941126001392

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/TRFIHY
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان ویترین خوبی برای خود انتخاب نکرده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان با دادن نقش هماهنگ‌کنندگی به کرباسچی قانون‌‌شکنی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تنها دلیل پذیرش کرباسچی توسط اصلاح‌طلبان حمایت مالی از لیست است/مردم نسبت به محکومان در دادگاه صالحه حساسیت دارند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با تأکید براینکه کرباسچی در تمام دوره‌های انتخابات مجلس نقش مهمی را در تعیین لیست اصلاح‌طلبان ایفا کرده است، اظهار داشت: هرگز یادمان نمی‌رود که وقتی کارگزاران سازندگی تشکیل شد محوریت این جریان را شهردار وقت تهران برعهده داشت.

وی افزود: در دوره‌های بعد نیز شاهد آن بودیم که کرباسچی نقش تعیین‌کننده‌ای را در جریان اصلاحات ایفا کرده است.

سروری با تأکید براینکه دلیل این نقش‌آفرینی این است که یکی از عوامل پشتیبانی اصلاح‌طلبان کارگزاران هستند، خاطرنشان کرد: کرباسچی نیز نقش مهم و محوری در جریان اصلاحات دارد و همچنین طبیعی است که نقشش پررنگ باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان بدانند مردم نسبت به کسی که در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی محاکمه شده حساسیت دارند، گفت: اگر همان فرد هماهنگ‌کننده اصلاح‌طلبان باشد تایید روند تخلف در کشور است و اصلاح‌طلبان با این اقدام نشان می‌دهند محوریت اصلاحات در اختیار کسی است که نسبت به قوانین جمهوری اسلامی دچار تخلف و دادگاهی نیز شده است.

وی افزود: این نوعی قانون‌شکنی بوده و ویترین خوبی برای اصلاح‌طلبان نیست.

سروری با تأکید براینکه کرباسچی همواره نشان داده چهره‌ای فعال و تئوریسین سیاسی نیست، گفت: این فرد در این حوزه تاکنون اقبال چندانی نداشته و تنها دلیل پذیرش وی توسط اصلاح‌طلبان، پشتیبانی مالی از لیست آنها است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/TRFIHY

اخبارمرتبط :

94/11/27 - 08:56

94/11/26 - 10:17

94/11/25 - 13:46


- - , .

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 12:50